Ilona-in-zambia.reismee.nl

Vakantie met mijn geliefde

Geschreven op zondag 15 mei 2016
De wind waait mijn haren in de war en de zon schijnt warm op mijn huid. Ik zit in de bus onderweg naar Lusaka. We zijn over de helft van de acht uur durende busreis. Mijn geliefde zit naast mij een boek te lezen. Heerlijk om na drie maanden weer bij elkaar te zijn, elkaar kunnen aanraken en liefhebben.

Mark is vorige week maandag aangekomen in Lusaka. Hij zou eerst zondag komen, maar de vlucht had in Nederland al vertraging opgelopen. Hierdoor heeft hij de overstap in Dubai gemist. Gelukkig heeft het verder geen problemen opgeleverd betreft boekingen bij hotels.

Samen met Caroline en Frederieke hebben we een heerlijke week in Livingstone gehad. De Victoria Falls is zo mooi om te zien. Wat een water valt ernaar beneden. We zijn zonder poncho over de brug gelopen en daardoor hebben we heerlijke falls douche gehad. In de avond hebben we een sunset cruise op de Zambezi gehad. Je kon er onbeperkt drinken, wat we natuurlijk maximaal hebben gedaan. Na de sunset zijn we nog door gegaan naar een bar en daarna nog naar een discotheek Eastpoint genoemd. Het uitgaan is hier erg gezellig en goedkoop. Hieruit kun je vast concluderen hoe het alcoholgehalte in ons bloed was.

De volgende ochtend, donderdag, zijn we naar Botswana geweest en hebben we genoten met onze hangover van een rivier safari. Op de rivier hebben we vele nijlpaarden en krokodillen gezien en ook een olifant die ging grazen op de eilandjes. Echt prachtig om mee te mogen maken.

Vrijdag hebben we van de zon genoten bij Maramba River Lodge. Echt een prachtige lodge. Het ligt aan de Maramba River waar vele nijlpaarden en krokodillen te zien zijn. Mark en ik hebben naast ons verblijf in Woodland Lodge ook een nacht overnacht in Maramba River Lodge in een ingerichte tent. Het is een goed georganiseerde Lodge en het personeel is top! Echt wel een aanrader!

Vannacht overnachten we een nacht in Lusaka en morgen vertrekken we naar Chipata. Gezellig op mijn verjaardag 8 uur in de bus zitten. Kan gewoon niet beter! Maar ik heb een reservering gemaakt bij de golfclub voor vanavond met alle studenten. Bij de golfclub gaan we barbecueën, dat belooft gezelligheid. In Chipata zullen we tot vrijdag verblijven. Vrijdag middag gaan we naar Mfuwe voor 4 safari’s, 2 in de ochtend en 2 in de avond.

Geschreven op 24 mei ’16
Ik kijk naar buiten en zie Mark lekker relaxen in de zon. Hij geniet van de laatste uurtjes Zambiaanse zon. Morgenvroeg om 5:00 uur gaat het met de bus naar Lusaka. En morgenavond zal hij rond 22:00 uur met het vliegtuig richting Nederland vertrekken.

We hebben een heerlijke vakantie gehad. In Chipata heb ik hem veel kunnen laten zien van mijn leven in Zambia. Dit is erg prettig want dan kan ik wanneer ik weer in Nederland ben er met hem over praten. Samen met Erik (PMT-student) zijn we in Nabvutika geweest, bij cliënten thuis. Zo kreeg Mark een indruk van het leven in de dorpjes van Zambia. Ook zijn we naar de Downshops geweest en hebben we chitenges gekocht. Vandaag is Mark mee geweest naar het project in Mchini met tienermoeders. Zo heeft hij kunnen zien hoe wij lesgeven en hoe een “werkdag” er voor mij uit ziet.

Vrijdag tot maandag hebben we onze vakantie voorgezet in Mfuwe. We hebben overnacht in Croc Valley een super mooie lodge. We hebben overnacht in een ingerichte tent wat erg leuk is aangezien er nijlpaarden in de nacht om je tent gaan grazen! We hebben 5 safari’s gehad. We konden vrijdag bij aankomst nog mee op safari, dat was erg leuk. We hebben mooi safari’s gehad met mooi olifanten, giraffes, buffels, luipaard, stekelvarken, andere katachtigen, zebra’s, impala’s, krokodillen, een slang en een slapende leeuwin.

Op mijn facebook staan een aantal foto’s. Ik zal binnenkort een aantal jaloers makende foto’s uploaden van de vakantie. Ik ga nu lekker relaxen en genieten van mijn mannetje.

Spreek jullie snel weer! Tot apps, bels, facetimes!

Liefs, xx

Reacties

Reacties

Inge Jansen

Wat fijn dat jullie het zo mooi hebben.Succes!

Tanika

Wat leuk ik ondek net je blog wat heerlijk klink dit blij voor jullie geniet nog van je avontuur!

Jannyhulter

Ilona, Wat leuk dat je alles met Mark hebt kunnen delen en hem zoveel hebt kunnen laten zien. Jammer dat de tijd zo snel voorbij gaat en hij morgen al weer moet vertrekken. Hier kun je hopelijk weer een paar weken op teren.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!