Ilona-in-zambia.reismee.nl

Mijn eerste kerkdienst in Nabvutika

Goedemorgen! We zijn vanmorgen naar de kerk geweest. Het was jammer genoeg niet met veel geklap en veel muziek. Dit heeft te maken met 40 dagen voor Pasen, daarom zijn ze somber. Dit hoorde je ook wel in de liederen ondanks dat ik het niet kon verstaan. Het maakte mij emotioneel, maar kon het gelukkig binnen houden. Dus ga ik nog maar een keer na Pasen of met Pasen om een vrolijke dienst mee te maken. Het viel mij mee hoe lang de dienst duurde zo'n 2 uur denk ik. Tijdens de dienst hebben we ons voor gesteld aan de gemeente Nabvutika. Hier gaan Judy en ik ook een project doen. Heel veel kinderen na de kerkdienst. Zo lief en mooie kinderen wil ze allemaal wel mee nemen. De heen weg waren we door father Jacob op gepikt in de jeep. Ik zat in de bak en daardoor beleef je het dorp en hun leven meer. Nabvutika is een erg arm dorp. Best heftig om dat te zien, het maakte me emotioneel en deed mij beseffen dat ik een erg goed leven in Nederland heb.

In de middag hebben we rustig buiten kunnen lunchen, nadat Frederieke, Erik en Judy boodschappen hadden gehaald. Na de lunch zijn we naar Cheshire Home geweest. Hier verblijven kinderen met een lichamelijke beperking, zoals kinderen met klopvoetjes. Zij worden geopereerd in Lusaka door vrijwillige artsen. Op zondag zijn er weinig begeleiders voor de kinderen. De kinderen waren erg enthousiast ons te zien. Het was erg leuk met de kinderen, maar ook weer ongemakkelijk omdat ze totaal niet bang zijn voor vreemden. We zijn van plan hier elke zondag even langs te gaan.

In de namiddag zijn we naar de golfclub geweest voor een drankje. Daarna zijn we naar de pizzaria gegaan. Ja ja je gelooft het niet maar ze hebben hier heerlijke pizza!


Bye bye!

Reacties

Reacties

Dafne

Ik vond de foto's ook zo mooi, met jouw en de kindjes! Bijzonder ilona :)

xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!