Ilona-in-zambia.reismee.nl

Palmzondag

Lieve allemaal,

Hier weer een blog vanuit het warme, maar vandaag, regenachtige Zambia. Net toen we naar het Protea Hotel wilden gaan om even lekker af te koelen in het zwembad, kwam het met bakken water uit de lucht. Jammer, maar goed we zijn wel gewoon heen gegaan. Kunnen we gebruik maken van het snelle internet en een blog en foto’s plaatsen is ook altijd leuk!

Het leven in Zambia wordt al gewoon voor mij. Hierdoor krijg ik het gevoel dat ik afgelopen week niet heel veel bijzonders heb mee gemaakt.

Woensdag zijn Caroline en ik voor het project met Kachere naar Jeruzalem geweest. Ja toen wij het hoorden van Martin dachten we het niet goed gehoord te hebben, maar de plaatst heet echt Jeruzalem. Het was zo’n anderhalf uur rijden over een erg hobbelige zandweg. Het mooie landschap maakte alles goed. Ik zal jullie even jaloers maken en wat foto’s plaatsen. We hebben een les over HIV en borstvoeding bij gewoond voor care givers.

Vrijdag moesten we ons Temporary Permit (visum voor 3 maanden). We hadden om 8:00 uur bij father Jacob afgesproken. Hij is met ons mee gegaan, aangezien we dan korting kunnen krijgen. Father Jacob heeft ons een formulier in laten vullen en om 8:30 uur reden we naar the office. Eenmaal bleek dat de formulieren veranderd waren dus moesten we weer terug naar de Diocese om de formulieren in te vullen en een stempel van het Diocese erop te plaatsen. Hierna gingen we weer naar the office. Het leek goed te zijn maar na 2 uur wachten bleek toch dat er nog een ander formulier ingevuld moesten worden, dus dat deden we maar. Na nog een uur wachten kwam een medewerker ons vertellen dat ze het niet konden afronden omdat de baas niet aanwezig was. We moesten om 14:00 uur terugkomen om het te betalen en daarna om 16:40 uur weer terugkomen om het op te halen. Maar we hadden om 14:00 uur een meeting in Nabvutika. Gelukkig was Marjolijn vrij een heeft zij om 14:00 uur het vele geld (1500 k x 7) veilig kunnen afleveren en zijn we met z’n allen om 16:40 uur weer naar the office gegaan. Eenmaal daar moesten we nog 20 minuten wachten en kregen we eindelijk ons visum overhandigd.

Zaterdag hebben we met Christoffer (kok van the fahters en bisschop) de Kanjala mountain beklommen. Het was een erg warme dag, 38 graden, met hoge luchtvochtigheid waardoor het best pittig was. Maar het uitzicht was erg mooi!

Vandaag is het Palm zondag. Samen met Judy, Angela, Caroline en Marjolijn zijn we naar de bijeenkomst bij de golfclub geweest. Alle kerken kwam samen en er werd mooi gezongen door koren. Aan het eind hebben we een palm mars gelopen en splitsten de mensen uit een naar hun kerken. Het was leuk om mee te maken.

Net lekker gefacetimed met mama, papa, tante Aly, ome Henk, Lydia (nicht) en Lisanne (achter nichtje), Josien, Wouter en Liva. Leuk om jullie allemaal weer te zien! Mochten er nog meerderen willen facetimen ik verwacht dat ik nog wel even bij Protea blijf, just let me know!

Aankomende week gaan we een rustige week tegemoet ivm de feestdagen. We gaan vrijdag tot en met zondag naar South Luwanga lekker op safari! Heb er erg veel zin in! Ik zal jullie jaloersmakende foto’s sturen.

Veel liefs, xxxx en tot snel!

Rick

Hey Ilona wat heerlijk in te lezen. Lekker geniet op safari en geniet van het toeristische afrika????
Groeten uit Nunspeet

Jolina

Hartstikke mooi om jou verhaaltjes te lezen. En om jou te zien via FaceTime is fijn dan voelt het niet zo dat je zo ver weg bent ????

Janny Hulter

Dank voor je mooie verhaal. Het is wel erg warm he, vreemd dat je dat op foto's niet kunt zien. Of je moet er al echt uitgeput op staan! Dat lange wachten lijkt me wel vervelend, maar daar zal je ook wel aan wennen. Straks ben je terug en denk je, wat zijn de Nederlanders toch een drammerig volkje! Veel plezier op safari volgend weekend! Groetjes Janny.

Herman en Jenneke

Wat fijn te lezen dat wij hier,en jij daar en overal op de wereld allemaal palmpasen vieren , ieder op zijn eigen wijze, maar dat het ons ook op die manier samen bind.
mooi dat jij jou ervaring met ons deelt.
Veel plezier met de zoektocht van de big 5
liefs Herman en Jenneke
ps
we zullen skype weer instaleren,kunnen wij ook weer even bijkletsen.

Annie Veurink

Hoi Ilona, even weer helemaal op de hoogte van je belevenissen. Het lukte de laatste keren helaas niet om je mail te openen. Erg leuk om te lezen wat je allemaal doet en hoe het leven daar in het verre Afrika is. Ik wens je veel plezier op Safari en natuurlijk ook met alles wat je allemaal nog meer gaat doen.

Groetjes van de familie Veurink

Dafne

Fijn om in mijn pauze even te wanen in de Afrikaanse sferen met jouw mooie verhalen.

Dikke kus!

Ps binnenkort maar weer eens skype-en!?

Inge Jansen

Wat leuk om je reisverhalen te lezen. geniet van het mooie land.